De CEO blogt, maar niemand begrijpt de brave man.

In de rubriek 'De CEO blogt' die verschijnt op de standaard, lezen we deze week een blog van Hans Delleman. Hij is Regional Vice-President Centraal Europa bij Progress Software.

Hoewel de IT wereld ons niet zo onbekend is, weet je na vijf lijnen al compleet niet meer waar de brave man het over heeft. De blog is een opsomming van namen, termen en afkortingen die er zonder twijfel voor zorgen dat de gemiddelde lezer de vijfde lijn niet haalt. Snel wegklikken lijkt de enige uitweg!

Je zou mogen verwachten van een CEO dat deze in staat is om moeililjke technische onderwerpen eenvoudig voor te stellen, zodat de essentie van het verhaal begrijpelijk wordt voor iederen. Wat is anders de meerwaarde van zo'n blog in een krant? Moest dit nu op een website als Datanews staan zouden we het nog begrijpen. Als bijdrage in de de Standaard echt niet.

Ter illustratie een klein stukje uit de blog..
"Al even belangrijk is volgens Guy Gourtin, een supply chain management expert van Progress Software, de menselijke factor. Hij haalt het ‘VUCA’-concept van Gartner aan, dat staat voor ‘Volatility’, ‘Uncertainty’, ‘Complexity’ en ‘Ambiguity’. VUCA, zo stelt Mc Neice, ligt zowat overal in onze moderne economie op de loer en vormt daarmee meteen de tegenpool van deze net beschreven ideale ‘customer experience’"

Ik nodig bij deze de gemiddelde dokter, notaris, loodgieter, vrachtwagenchauffeur of kleuterleidster uit om bovenstaande even toe te lichten.

Voor de fans, de volledige bijdrage vindt u hier




Reacties:

Er zijn geen reacties

Reageer:

Naam (*)
Email (*) - niet zichtbaar op de website
opmerking (*)